Dziecięca eskorta HWHR towarzyszyła Kadrze

Przed meczem z Austrią w ramach prekwalifikacji do EuroBasketu 2025, rozgrywanego w hali ArcelorMittal Park w Sosnowcu obu reprezentacjom towarzyszyła dziecięca eskorta ubrana w koszulki Her World, Her Rules, jednej z najbardziej rozpoznawalnych inicjatyw FIBA w kobiecej koszykówce.

news Zdjęcia | Wojciech Figurski/400mm.pl

Kampania „Jej Świat, Jej Zasady” (#HWHR) jest unikatowym projektem, obejmującym także działania w mediach społecznościowych, który ma na celu promocję kobiecej i dziewczęcej koszykówki na całym świecie poprzez różne działania realizowane we współpracy FIBA z Federacjami Narodowymi.

W ramach HWHR przed meczem z Austrią odbyły się dwa treningi z udziałem reprezentantów Polski, w których uczestniczyły dzieci z lokalnych szkół w Sosnowcu. Przed zajęciami młodzi adepci koszykówki mieli okazję do rozmów z kadrowiczami, wspólnych zdjęć, był też czas na autografy.

#HWHR ma na celu zjednoczenie kobiet i dziewcząt poprzez koszykówkę i pomoc w realizacji projektów skierowanych do uczennic w wieku od 6 do 15 lat. FIBA oferuje doradztwo i finansowanie kilku działań odbywających się w ramach globalnej strategii, a #HWHR jest wspierana przez Euroligę Kobiet. Aż 70 Federacji narodowych otrzymało dofinansowanie, a #HWHR dotarło do wszystkich zakątków świata!

Projekt jest wspierany przez niektóre z najwybitniejszych zawodniczek, takie jak Alba Torrens, Emma Meesseman, Maria Vadeeva, Breanna Stewart, Sonja Vasic i Candice Dupree, które wyrażają pełne poparcie. Kampania realizowana przez Polski Związek Koszykówki, jest wspierana przez zawodniczki i zawodników reprezentacji Polski, oraz ambasadorki programu: Magdalenę Leciejewską, Paulinę Madej a także Ewelinę Kobryn.

W ramach zaangażowania FIBA w dalszy rozwój gry w koszykówkę dla kobiet i dziewcząt, FIBA uczyniła kobiety w koszykówce jednym z kluczowych priorytetów strategicznych na lata 2019-2023. Łącząc wszystkie programy rozwojowe pod tą samą nazwą i marką poprzez #HWHR, FIBA ma na celu zwiększenie ekspozycji kobiecej koszykówki, przyciągnięcie większej uwagi mediów, a ostatecznie zwiększenie udziału dziewcząt w koszykówce.

udostępnij